Spær din mobil

Senest opdateret: 27. Nov 2023

Har du mistet din mobil eller fået den stjålet, kan du finde hjælp til at spærre simkortet her.

Spær via Selvbetjening

Spærring af et simkort kan gøres via vores Selvbetjening. 
Du finder det på medarbejdersiden. 
Gå til Selvbetjening.


Spær via opkald

Ring til os for at spærre dit simkort. Du kan gratis ringe til os døgnet rundt.

  1. Ring på 70709090 

  2. I menuen tast 1

Denne service er gratis døgnet rundt.
Du vil blive præsenteret for et beløb, men dette gælder kun fejlmeldinger udenfor normale åbningstider.

  1. Ring på 70709090 

  2. I menuen tast 2



Sådan genåbner du et spærret simkort

Vil du have ophævet en spærring, vil du kunne gøre det på samme måde, som da du fik simkortet spærret (via Selvbetjeningen eller direkte kontakt).
 
Bemærk: Det er gratis at genåbne simkortet via Selvbetjeningen.
Det koster 99 kr. at genåbne simkortet over telefonen.



Bestillinger af et nyt simkort skal gøres via vores Selvbetjening.
Skift af simkort kan gøres via forsiden på Selvbetjening.
Gå til Selvbetjening.

Find den på Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du få en administrator til at finde oplysningerne via vores Selvbetjening.

Du skal bruge IMEI-nummeret, når du melder en mobiltelefon stjålet hos politiet. Hvis en mobiltelefon bliver spærret på IMEI-nummeret, vil den ikke kunne bruges til opkald/data/SMS/MMS m.m. før, at spærringen igen er hævet hos politiet – heller ikke med et nyt simkort. 

IMEI-nummeret er din mobiltelefons 15-cifrede ID- eller serienummer. Det er en god idé at gemme købskvitteringen eller skrive din telefons IMEI-nummer ned, hvis din mobiltelefon skulle blive stjålet eller går i stykker. 

Du kan finde din mobils IMEI-nummer flere steder:  

  • På din kvittering for køb af mobiltelefonen 

  • Under stregkoden bag telefonens batteri 

  • Ved at taste *#06# på mobilen. IMEI-nummeret kommer herefter frem på skærmen