Opkaldsproblemer i udlandet

Senest opdateret: 9. Aug 2022

Er du rejst udenfor Danmark og har opkaldsproblemer? Så kan du se på siden her, hvad man kan gøre.

Når du bruger din mobiltelefon i udlandet til enten opkald eller data, så roamer du. Det vil sige, at du gør brug af nogle andre mobilmaster end TDC Erhvervs egne master.

Har du problemer med at ringe eller modtage opkald, har vi samlet nogle trin man kan gå igennem for at afhjælpe problemet. 

Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.

Prøv at logge ind på Mit TDC Erhverv – klik her.
Eller kontakt os ved at klikke på et af ikonerne nær bunden af siden (skriv til os eller ring til os).

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester. 
 
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv. 

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

Hvis du skal ud at flyve, skal man enten slukke sine elektroniske enheder, eller sætte dem på Flyfunktion. Det kan være i sådan nogle tilfælde, at man glemmer at slå det fra igen. Se her, hvordan du gør:

Apple 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Flyfunktion 

Android 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Netværk og internet eller Forbindelser 

  3. Vælg Flytilstand 

Din mobiltelefon forbinder automatisk til et mobilnetværk, når du rejser udenfor Danmark. Det kan være en god ide at forbinde til et af de andre mulige mobilnetværks, hvis du oplever problemer med forbindelsen. Det kan man gøre manuelt:

Apple 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Mobilnetværk 

  3. Vælg Valg af netværk 

  4. Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.   

Android  

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Mobilnetværk 

  3. Vælg Mobiloperatør 

  4. Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.