Problemer med mobildata i udlandet

Senest opdateret: 27. Nov 2023

Når du bruger din mobiltelefon i udlandet til data, gør du brug af dataroaming. Hvis du har problemer med at oprette forbindelse til data i udlandet på din mobiltelefon, kan du se her, hvad man kan gøre.

Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.

Prøv at logge ind på Mit TDC Erhverv.
Når du er logget ind, klikker du på Andre lande for at se, om dit abonnement kan bruges udenfor Danmark.

Kontakt os her, hvis du fortsat er i tvivl.

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester. 
 
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.

Find den på Mit TDC Erhverv. (Medarbejdere)
Gå til Mit TDC Erhverv. 

Alternativt kan du finde den på vores Selvbetjening. (Administratorer)
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

Hvis du skal ud at flyve, skal man enten slukke sine elektroniske enheder, eller sætte dem på Flyfunktion. Det kan være i sådan nogle tilfælde, at man glemmer at slå det fra igen. Se her, hvordan du gør:

Apple 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Flyfunktion 

Android 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Netværk og internet eller Forbindelser 

  3. Vælg Flytilstand 

For at kunne bruge data i udlandet på din mobiltelefon, skal dataroaming være slået til. Se her hvordan man slår det til:

Apple

  1. Gå til Indstillinger

  2. Vælg Mobilnetværk

  3. Vælg Indstillinger til data

  4. Her skal Dataroaming være slået til. 

Android

  1. Gå til Indstillinger

  2. Vælg Mobil

  3. Her skal Dataroaming være slået til.

Din mobiltelefon forbinder automatisk til et mobilnetværk, når du rejser udenfor Danmark. Det kan være en god ide at forbinde til et af de andre mulige mobilnetværks, hvis du oplever problemer med forbindelsen. Det kan man gøre manuelt:

Apple 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Mobilnetværk 

  3. Vælg Valg af netværk 

  4. Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.   


Android  

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Mobilnetværk 

  3. Vælg Mobiloperatør 

  4. Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.