Problemer med sms

Senest opdateret: 9. Aug 2022

Har du problemer med at sende eller modtage sms’er? Her på siden finder du information til, hvilke ting man kan prøve for at afhjælpe problemet.

Jeg kan ikke sende/modtage sms’er til alle

Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, som det første, da det kan hjælpe simkortet til at oprette forbindelse til den nærmeste mobilmast igen. 
 
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv. 

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

Fejlen du oplever, kan skyldes en større fejl i området du befinder dig i.  
Du kan søge efter din adresse i vores dækningskort og se, om der er nogle aktuelle driftsforstyrrelser.

Se vores driftsinformation.
Se en guide til vores driftsinformation.

Simkortet virker i en anden mobil 

Hvis fejlen ikke opstår i en anden mobil, ligger fejlen ikke på simkortet, men i opsætningen af din mobiltelefon. 

Kontakt forhandleren af mobilen, eller egen it-afdeling.  
Hvis forhandleren er et TDC Erhvervscenter, kan du læse mere her.

Simkortet virker ikke i en anden mobil 

Hvis du sætter dit simkort i en anden mobiltelefon og fejlen stadig opstår, følger fejlen med stor sandsynlighed simkortet.  
Hvis det er tilfældet, er du velkommen til at kontakte os. Klik på et af ikonerne nær bunden af siden, hvis du vil skrive, eller ringe til os.

Bemærk: Sætter du dit simkort i en anden telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv.

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.




Jeg kan ikke sende/modtage sms’er til enkelte

Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.

Start en ny sms-besked og vælg den modtager, som du ikke kan sende til. 

I tekstfeltet skriver du *0# (tallet 0). 

Send sms’en og afvent et resultat. Der vil komme et svar tilbage, der ser ud som nedenstående, hvis du kan afsende sms’er generelt. 

Testsms

Hvis test sms’en fejler, vil der stå en fejlkode i parentesen (0).

Får du et resultat som overstående billede, sker fejlen med stor sandsynlighed ikke i din mobiltelefon, men i modtagerens. Modtageren af sms’en skal derfor undersøge deres egen opsætning.

Hvis det kun er et nummer, som du ikke kan modtage sms’er fra, kan årsagen være en blokering af nummeret på din mobiltelefon. Undersøg derfor, om du er kommet til at blokere nummeret.




Har du en iPhone?

 Hvis du har en iPhone, kan du bruge den til at sende og modtage iMessage beskeder. Forskellen på iMessage beskeder og normale beskeder er, at iMessage beskederne bliver sendt via data og bliver ikke takseret som normale beskeder gør.

En hurtig måde at se, om man gør brug af iMessage er at tjekke farven på beskederne. Er beskeder blå, er det iMessage, er beskederne grønne, er det normale tekst-beskeder. 

iMessage beskeder bliver kun sendt fra en iPhone til en anden iPhone. Hvis du sender en iMessage besked, fra en iPhone til en Android enhed, vil beskeden blive omdannet til en normal sms-besked. 


Har du problemer med at sende eller modtage beskeder og bruger iMessage?

Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.

Det være en god ide at tjekke din dataforbindelse eller wi-fi forbindelse, hvis du er forbundet til et wi-fi netværk.

  1. Gå til Indstillinger

  2. Vælg Beskeder

  3. Her skal iMessage være slået fra