Ingen tjeneste

Senest opdateret: 9. Aug 2022

Hvis din mobiltelefon siger ”Ingen tjeneste” eller ”Intet signal”, kan det være et tegn på, at der er noget galt med enten dit simkort, forbindelsen eller selve mobilen. 

Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, som det første, da det kan hjælpe simkortet til at oprette forbindelse til den nærmeste mobilmast igen. 
 
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv. 

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

Hvis du skal ud at flyve, skal man enten slukke sine elektroniske enheder, eller sætte dem på Flyfunktion. Det kan være i sådan nogle tilfælde, at man glemmer at slå det fra igen. Se her, hvordan du gør:

Apple 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Flyfunktion 

Android 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Netværk og internet eller Forbindelser 

  3. Vælg Flytilstand 

Fejlen du oplever, kan skyldes en større fejl i området du befinder dig i.  
Du kan søge efter din adresse i vores dækningskort og se, om der er nogle aktuelle driftsforstyrrelser.

Se vores driftsinformation.
Se en guide til vores driftsinformation.

Simkortet virker i en anden mobil 

Hvis fejlen ikke opstår i en anden mobil, ligger fejlen ikke på simkortet, men i opsætningen af din mobiltelefon. 

Kontakt forhandleren af mobilen, eller egen it-afdeling.  
Hvis forhandleren er et TDC Erhvervscenter, kan du læse mere her.

Simkortet virker ikke i en anden mobil 

Hvis du sætter dit simkort i en anden mobiltelefon og fejlen stadig opstår, følger fejlen med stor sandsynlighed simkortet.  
Hvis det er tilfældet, er du velkommen til at kontakte os. Klik på et af ikonerne nær bunden af siden, hvis du vil skrive, eller ringe til os.

Bemærk: Sætter du dit simkort i en anden telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv.

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.




Har du fået nyt simkort? 

Har du lige fået nyt simkort? Det er vigtigt, at vi har registreret det korrekte simkort til dit telefonnummer i vores system.

Tjek om simkortet er aktivt på dit nummer via vores Selvbetjening.
Gå til Selvbetjeningen – klik her. 

Er du ansvarlig for jeres telefoniløsning, kan du oprette dig ved at klikke herunder.
Opret adgang til Selvbetjeningen - klik her.




Ingen tjeneste i udlandet

Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, som det første, da det kan hjælpe simkortet til at oprette forbindelse til den nærmeste mobilmast igen. 
 
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv. 

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

Hvis du skal ud at flyve, skal man enten slukke sine elektroniske enheder, eller sætte dem på Flyfunktion. Det kan være i sådan nogle tilfælde, at man glemmer at slå det fra igen. Se her, hvordan du gør:

Apple 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Flyfunktion 

Android 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Netværk og internet eller Forbindelser 

  3. Vælg Flytilstand 

Din mobiltelefon forbinder automatisk til et mobilnetværk, når du rejser udenfor Danmark. Det kan være en god ide at forbinde til et af de andre mulige mobilnetværks, hvis du oplever problemer med forbindelsen. Det kan man gøre manuelt:

Apple 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Mobilnetværk 

  3. Vælg Valg af netværk 

  4. Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.   

Android  

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Mobilnetværk 

  3. Vælg Mobiloperatør 

  4. Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.

Simkortet virker i en anden mobil 

Hvis fejlen ikke opstår i en anden mobil, ligger fejlen ikke på simkortet, men i opsætningen af din mobiltelefon. 

Kontakt forhandleren af mobilen, eller egen it-afdeling.  
Hvis forhandleren er et TDC Erhvervscenter, kan du læse mere her.

Simkortet virker ikke i en anden mobil 

Hvis du sætter dit simkort i en anden mobiltelefon og fejlen stadig opstår, følger fejlen med stor sandsynlighed simkortet.  
Hvis det er tilfældet, er du velkommen til at kontakte os. Klik på et af ikonerne nær bunden af siden, hvis du vil skrive, eller ringe til os.

Bemærk: Sætter du dit simkort i en anden telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv.

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.