Hvis din mobiltelefon siger ”Ingen tjeneste” eller ”Intet signal”, kan det være et tegn på, at der er noget galt med enten dit simkort, forbindelsen eller selve mobilen.
Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.
Genstart din mobil (husk pinkode)
Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, som det første, da det kan hjælpe simkortet til at oprette forbindelse til den nærmeste mobilmast igen.
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.
Er Flyfunktion slået til?
Hvis du skal ud at flyve, skal man enten slukke sine elektroniske enheder, eller sætte dem på Flyfunktion. Det kan være i sådan nogle tilfælde, at man glemmer at slå det fra igen. Se her, hvordan du gør:
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Flyfunktion
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Netværk og internet eller Forbindelser
Vælg Flytilstand
Er der driftsforstyrrelser i dit område?
Fejlen du oplever, kan skyldes en større fejl i området du befinder dig i.
Du kan søge efter din adresse i vores dækningskort og se, om der er nogle aktuelle driftsforstyrrelser.
Se vores driftsinformation.
Se en guide til vores driftsinformation.
Test simkortet i en anden mobiltelefon
Simkortet virker i en anden mobil
Hvis fejlen ikke opstår i en anden mobil, ligger fejlen ikke på simkortet, men i opsætningen af din mobiltelefon.
Kontakt forhandleren af mobilen, eller egen it-afdeling.
Hvis forhandleren er et TDC Erhvervscenter, kan du læse mere her.
Simkortet virker ikke i en anden mobil
Hvis du sætter dit simkort i en anden mobiltelefon og fejlen stadig opstår, følger fejlen med stor sandsynlighed simkortet.
Hvis det er tilfældet, er du velkommen til at kontakte os. Klik på et af ikonerne nær bunden af siden, hvis du vil skrive, eller ringe til os.
Bemærk: Sætter du dit simkort i en anden telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.
Har du fået nyt simkort?
Har du lige fået nyt simkort? Det er vigtigt, at vi har registreret det korrekte simkort til dit telefonnummer i vores system.
Find dit simkortnummer
Tjek om simkortet er aktivt
Tjek om simkortet er aktivt på dit nummer via vores Selvbetjening.
Gå til Selvbetjeningen – klik her.
Er du ansvarlig for jeres telefoniløsning, kan du oprette dig ved at klikke herunder.
Opret adgang til Selvbetjeningen - klik her.
Ingen tjeneste i udlandet
Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.
Genstart din mobil (husk pinkode)
Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, som det første, da det kan hjælpe simkortet til at oprette forbindelse til den nærmeste mobilmast igen.
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.
Er Flyfunktion slået til?
Hvis du skal ud at flyve, skal man enten slukke sine elektroniske enheder, eller sætte dem på Flyfunktion. Det kan være i sådan nogle tilfælde, at man glemmer at slå det fra igen. Se her, hvordan du gør:
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Flyfunktion
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Netværk og internet eller Forbindelser
Vælg Flytilstand
Vælg en anden mobiloperatør manuelt
Din mobiltelefon forbinder automatisk til et mobilnetværk, når du rejser udenfor Danmark. Det kan være en god ide at forbinde til et af de andre mulige mobilnetværks, hvis du oplever problemer med forbindelsen. Det kan man gøre manuelt:
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Mobilnetværk
Vælg Valg af netværk
Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Mobilnetværk
Vælg Mobiloperatør
Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.
Test simkortet i en anden mobiltelefon
Simkortet virker i en anden mobil
Hvis fejlen ikke opstår i en anden mobil, ligger fejlen ikke på simkortet, men i opsætningen af din mobiltelefon.
Kontakt forhandleren af mobilen, eller egen it-afdeling.
Hvis forhandleren er et TDC Erhvervscenter, kan du læse mere her.
Simkortet virker ikke i en anden mobil
Hvis du sætter dit simkort i en anden mobiltelefon og fejlen stadig opstår, følger fejlen med stor sandsynlighed simkortet.
Hvis det er tilfældet, er du velkommen til at kontakte os. Klik på et af ikonerne nær bunden af siden, hvis du vil skrive, eller ringe til os.
Bemærk: Sætter du dit simkort i en anden telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.