Ændre oplysninger på din faktura

Senest opdateret: 12. Sep 2023

Ønsker du at ændre eller tilføje nogle oplysninger på din faktura, kan du nemt gøre det i Selvbetjening.
Se hvilke muligheder du har på siden her.



Ændre/tilføj fakturabemærkning

Ønsker du at ændre fakturabemærkningen, der står til abonnementet og fakturaen, kan du gøre det i vores Selvbetjening. Dette gælder for abonnementer til internet, fastnettelefoni og kredsløb.

Hvorfor ændre fakturabemærking?
Du kan aktivt bruge fakturabemærkningen for at holde styr på hvem, der har hvilke abonnementer.

  1. Find det abonnement du ønsker at oprette/ændre navnet på, og klik på nummeret/abonnementet.

  2. Klik på blyanten ud for "Skriv fakturabemærkning" og klik Gem.


Billedet viser hvor du kan skrive en fakturabemærkning eller ændre en eksisterende

Bemærk: Medmindre nummeret er hemmeligt eller udeladt videregives brugernavnet til De Gule Sider, 118, Krak mv.



Ændre kontonavn

Du kan give dit kontonummer et navn for at nemmere kunne identificere, hvad kontoen dækker over.
Ændre du på kontonavnet, vil du kunne se det ud for “Vedrørende:” på din faktura.

  1. Find det kontonummer du gerne vil rette navnet på

  2. Klik på blyanten ud for en konto for at redigere

  3. Ændre Kontonavnet øverst og klik Gem




Ændre faktureringsadresse

Fakturaadressen indikerer adressen på betaleren af abonnementet. Det kan derfor godt være en anden adresse, end selve installationsadressen. Det er den adresse dine fakturaer bliver sendt til, hvis du modtager dem pr. brev.

  1. Find det kontonummer du gerne vil rette adressen på

  2. Klik på blyanten ud for en konto for at redigere

  3. Ændre Adresse og klik Gem




Ændre faktureringsmetode

I har flere muligheder for fakturering af jeres faktura. Du kan rette faktureringsmetode via jeres Selvbetjening. Se hvordan du gør her.




Ændre betaler

Vil du ændre betaleren af abonnementet, skal der først laves en overdragelse. Se hvordan du laver en overdragelse for at ændre betaleren her.



Ofte stillede spørgsmål

Hvis virksomheden skal betale hele medarbejderens faktura, skal I blot blive enige om, hvem der skal have det juridiske ejerskab af abonnementet. Derefter kan virksomheden sættes op som betaler.

Hvis medarbejderen selv skal betale en del af sin faktura, skal dette oprettes særskilt. Kontakt Kundeservice for at få den rigtige opsætning. Kundeservice kan kontaktes via Selvbetjeningen.

Vær opmærksom på at vi ikke tilbyder at dele fakturaen op i nationalt/internationalt forbrug.

Vi kalder det ”ejerskifte”. Du kan ændre stamdata her.







Chat med os

Du har mulighed for at skrive til os via vores chat - Find den nede i højre hjørne

Billedet viser muligheden for at chatte med TDC Erhverv


Accepter "funktionelle" cookies på vores hjemmeside, hvis du ikke kan se chatten.
Se også chattens åbningstider
her.