Opsæt dit feriesvar

Sommeren er kommet, og det er tid til feriesvar.

Holder I lukket henover sommeren, sikrer et feriesvar, at jeres kunders opkald bliver håndteret alligevel. I kan fx indtale et speak om, at I holder lukket, viderestille til en vagttelefon, eller lade kunderne indtale en besked, så I kan kontakte dem senere.

Journey med baggrund

Vi er med dig fra start til slut

Med Din Guide er vores mål at hjælpe dig igennem fra start til slut. Din Guide indeholder trin-for-trin vejledninger og nyttige tips, så du kan få opsat din løsning, eller få løst en problemstilling.

Intro til sommersvar. Kvinde med telefon og en streg med pile der guider igennem et flow.

Få et overblik over hvad du skal gøre

1. Login i Selvbetjening
2. Opsæt ferie-og helligdage
3. Vælg nummeret det skal gælde for
4. Tilføj lydfil
5. Grafisk kaldsflow

  • 1
    Login i Selvbetjening

    For at opsætte jeres feriesvar, skal man være logget ind i vores Selvbetjening.


    1. Gå direkte til ferieplan i Selvbetjening her.

    2. Ellers find og klik på Telefoniløsning og derefter Tidsstyring i menuen til venstre, hvis du allerede er logget ind.


    Mangler du adgang til Selvbetjening? Læs mere her.

  • Opsæt ferie-og helligdage
    1. Vælg fanen Ferie- og helligdage.

    2. Klik på Opsæt ferie eller Rediger ferie.

    3. Du vil nu se en række helligdage, som du kan benytte til jeres feriesvar.
      Sæt eventuelt flueben i de helligdage, der passer til jeres ferie.

      Er perioden længere end de forudsatte helligdage?

    4. Klik på Opret egne feriedage.

      Opret egne feriedage
      : Vælg jeres ferieperiode med klokkeslæt og klik på Gem.

    2
    Opret egne feriedage i Selvbetjening

    Eksempel på valg af ferieperiode

  • Vælg nummeret det skal gælde for
    3
    Vælg nummeret det skal gælde for

    Vælg det Telefonnummer, som feriesvaret skal virke på og klik på Næste.


    Ferieplanen vil være gældende for alle de numre, som du vælger i oversigten. Vi arbejder på at gøre det muligt at adskille ferieplaner, for forskellige numre i samme oprettelse.


    Bemærk:
    Det er ikke muligt at oprette feriesvar på et lokalnummer eller på en bruger.

  • Hvad skal der ske i perioden?

    Typisk vælger man Speak i listen under "vælg viderestilling".

    Her skal I tage stilling til, hvilken lydfil der skal bruges:


    • Har I allerede en lydfil?: Den kan nu vælges under vælg fil fra lydarkiv.

    • Upload en ny lydfil: Klik på "Opret ny lydfil" og klik på vælg fil, eller slip den her for at uploade.

    • Optag en lydfil via computeren: Du har mulighed for at optage en ny lydfil til feriesvaret, ved at klikke på mikrofon ikonet.


    Efter lydfilen er tilføjet, kan du klikke på Godkend og dernæst Gem.
    Klik derefter på Opret.


    Dit feriesvar er nu oprettet!

    4
    Tilføj lydfil
  • Grafisk kaldsflow kolonne
    Her opretter du et grafisk kaldsflow
    5
    Grafisk kaldsflow

    Vil du tjekke om dit feriesvar er opsat korrekt?
    Det kan du gøre i Grafisk kaldsflow, når du er logget ind på vores Selvbetjening.


    Sådan gør du:


    1. Vælg Kaldsflow i venstre kolonne og derefter Grafisk Kaldsflow.

    2. Søg efter dit Kaldsflow på det nummer, som din ønskede ferieplan er sat op på.

  • Eksempel på grafisk kaldsflow
    6

    Du vil nu se en kalender. Klik på den dato, hvor dit feriesvar starter, for at se kaldsflowet.

  • Feriesvar sommer
    7
    Dit feriesvar er nu klar!

    Vi håber du er kommet i mål med dit feriesvar.

    Har du brug for hjælp, kan du kontakte os her.


Find også hjælp her...

Vi har samlet nogle hjælpesider, du kunne have brug for inden og under ferieperioden.