Fra virksomhed til virksomhed

Senest opdateret: 27. Jun 2024


Inden du starter:

Virksomheden som ønsker at overtage abonnementet, skal starte med oprette et nyt abonnement i vores Selvbetjening, og derved begynder ejerskifteprocessen.

Eksempler på ejerskifte fra virksomhed til virksomhed:

  • En ny virksomhed overtager en lokation og de abonnementer, som er tilknyttet

  • En medarbejder skifter arbejdsplads og den nye arbejdsgiver skal overtage abonnementet


Sådan gør du:

Step 1: Start med at oprette i nyt abonnement:

  1. Gå direkte ind til abonnement i Selvbetjening her

  2. Opret et nyt abonnement i højre side.
    Vælg om det er et Mobil-, internet eller fastnetabonnement, som skal oprettes. 

Sådan opretter du abonnement i Selvbetjening

Mangler du et login til Selvbetjening? Læs mere om adgange her.


Step 2: Vælg hvad der skal overdrages:

Overdrag mobilabonnement

  1. Vælg den mobilløsning du vil oprette mobilabonnement på.

  2. Vælg hvilken abonnementstype du ønsker, samt hvilket abonnement.

  3. Vælg “Flyt nummer der er i brug”. Du kan nu vælge, om nummeret allerede er hos TDC Erhverv eller en anden udbyder.

  4. Er nummeret ikke hos TDC Erhverv/YouSee, skal du downloade fuldmagten, som skal udfyldes og uploades.
    Her ser du fuldmagten til ejerskifte

  5. Udfyld de nødvendige oplysninger og klik på fortsæt.

  6. De sidste trin udfyldes og du vil kunne se detaljerne for ejerskiftet i Ordredetaljer til sidst.

  7. Vælg Bestil.

Ejeren af abonnementet, vil nu modtage en e-mail, hvor der skal bekræftes, at den overtagende virksomhed må overtage abonnementet.


Overdrag internet-eller fastnetabonnement

  1. Vælg fastnet eller internetabonnement.

  2. Vælg derefter hvilket kontonummer det skal oprettes på.

  3. Du bliver sendt til en formular, som skal udfyldes.

Billeder viser hvordan man bestiller en hjemmearbejdsplads eller virksomhedsopkobling

Ejeren af abonnementet, vil nu modtage en e-mail, hvor der skal bekræftes, at den overtagende virksomhed må overtage abonnementet.




Ofte stillede spørgsmål

Ja. Overtagende virksomhed skal sætte overdragelsesprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.


Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening og trykke på knappen Overdrag og udfylder medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.


Den nye arbejdsgiver skal lave en nyoprettelse til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde overdrages nuværende forbindelse til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.


Hvis en medarbejder skal overtage et abonnement fra virksomheden, kan abonnementet frigives til medarbejderen. Hvis du ønsker at frigive et abonnement, uden det overdrages til en bestemt udbyder, vil abonnementet automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. TDC Erhverv samarbejder med YouSee og derfor vil abonnementet overgå til at være et YouSee abonnement, hvis der ikke vælges en bestemt udbyder.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Figur af mand og kvinde med høretelefoner - Kontakt os