Fra virksomhed til virksomhed
Sådan gør du:
Step 1: Start med at oprette et nyt abonnement:
Opret et nyt abonnement i højre side. Vælg bredbånd eller fastnetabonnement, som skal oprettes.
Step 2: Vælg kontonummer og udfyld ejerskifteformular:
Vælg derefter, hvilket kontonummer det skal oprettes på.
Udfyld formularen.
Nuværende ejer vil modtage en e-mail, hvor ejerskiftet skal godkendes. Det skal gøres indenfor 10 arbejdsdage
Spørgsmål og svar:
Hvor langt tid tager et ejerskifte fra en virksomhed til en anden?
Så snart den nuværende ejer af abonnementet har godkendt, at det skal skifte ejer, starter processen. Det skal godkendes inden for 10 arbejdsdage.
Du vil kunne se på den endelige ordrebekræftelse, hvornår ejerskiftet går igennem.
Kan jeg lave et ejerskifte til en virksomhed med en anden udbyder?
Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder.
Gælder både mobil- og internetabonnement.
Hvordan laver jeg et ejerskifte af et mobilnummer til en medarbejder?
Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.
Hvorfor kan jeg kun overdrage til YouSee?
Hvis en medarbejder skal overtage et abonnement fra virksomheden, kan abonnementet frigives til medarbejderen. Hvis du ønsker at frigive et abonnement, uden der laves et ejerskifte til en bestemt udbyder, vil abonnementet automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. TDC Erhverv samarbejder med YouSee og derfor vil abonnementet overgå til at være et YouSee abonnement, hvis der ikke vælges en bestemt udbyder.
Hvor finder jeg formularen til ejerskifte?
Ejerskiftet startes i Selvbetjening af den virksomhed, der ønsker at overtage abonnementet.
Nuværende ejer modtager derefter en e-mail, hvor det skal godkendes, at den anden virksomhed kan overtage deres abonnement.
Hvis du eller jeres administrator ikke har adgang til Selvbetjening, kan I ansøge om adgang her.
Ønsker I hjælp til ejerskiftet, er I velkomne til at kontakte vores kundeservice. Vi sender jer en ejerskifteblanket, som skal udfyldes. Kontakt vores kundeservice her.