Fra virksomhed til privat
Sådan gør du:
Step 1: Start med kontakte den nye udbyder
Medarbejderen skal kontakte den nye udbyder for at sætte ejerskifteprocessen i gang. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer af abonnementet i ejerskiftet til den nye udbyder. Den nye udbyder står derfor for ejerskiftet. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Ofte stillede spørgsmål
Kan jeg lave et ejerskifte til en virksomhed med en anden udbyder?
Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder
Hvordan laver jeg et ejerskifte af et mobilnummer til en medarbejder?
Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.
Jeg skal skifte arbejdsgiver og den nye arbejdsgiver skal overtage betalingen.
Den nye arbejdsgiver skal lave et nyt abonnement til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde laves et ejerskifte af forbindelsen til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.
Hvorfor kan jeg kun overdrage til YouSee?
Hvis en medarbejder skal overtage et abonnement fra virksomheden, kan abonnementet frigives til medarbejderen. Hvis du ønsker at frigive et abonnement, uden der laves et ejerskifte til en bestemt udbyder, vil abonnementet automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. TDC Erhverv samarbejder med YouSee og derfor vil abonnementet overgå til at være et YouSee abonnement, hvis der ikke vælges en bestemt udbyder.