Med funktionen tasteskabeloner er det muligt at indstille bord- og IP-telefonernes taster til forskellige funktioner.
Kom i gang med opsætning af tasteskabeloner
Et eksempel på brug af tasteskabeloner kunne være, at en medarbejder skal hurtig ringe op til en kollega, og med blot et tryk på tasten kan få fat i sin kollega. Ved at benytte Selvbetjeningen, er det muligt at opsætte eller ændre på tasterne på ethvert tidspunkt.
Det er muligt at opsætte tasteskabeloner under punktet “Tasteskabeloner” på Selvbetjeningen.
Gå direkte til tasteskabeloner på Selvbetjeningen her.
Opret ny tasteskabelon
Klik på “Opret-ny” ved brugeren.
Navngiv tasteskabelonen og vælg bordtelefon type.
Det er nu muligt at tilføje genvejstaster med hver af deres funktioner.
Klik på “Gem” for at gemme ændringerne.
Bemærk: For LG-telefoner er genvejstast 1 låst, og kan derfor ikke ændres. Fra tast nr. 2, kan du fjerne og ændre opsætningen af dine genvejstaster. For Avaya-telefoner er de første tre genvejstaster låst, og kan derfor ikke ændres. Fra tast nr. 4, kan du fjerne og ændre opsætningen af dine genvejstaster.
Ændringer i tasteskabelon
Redigering af tasteskabelon
Ud fra tasteskabelonens navn til højre, skal du klikke på “blyant-ikonet” for at redigere.
Det er nu muligt at foretage ændringerne.
Klik på “OK” for at gemme ændringerne.
Sletning af tasteskabelon
Ud fra tasteskabelonens navn til højre, skal du klikke på “papirkurv-ikonet” for at slette.
Klik på “slet-knappen” på pop-up vinduet “Slet skabelon og genstart af bordapparat”.
Bemærk: Brugerne skal nulstille bordapparatet før oprettelserne eller ændringerne træder i kraft. Har brugerne tilføjet knapper manuelt på apparatet, skal de opsættes igen efter genstart.
Nulstilling af LG-telefoner: Start med at trykke på “settings/tandhjul”, derefter på 6 og til sidst på knappen ud for “Ja”.
Nulstilling af Avaya-telefoner: Start med at trykke på “menu”, vælg “Admin”, derefter skrives adminkoden i “Access Code”, og til sidst vælger du “Reset to defaults” længere nede i bunden, og klikker på “reset”.