Slettepolitik på Selvbetjening Erhverv

Senest opdateret: 11. Aug 2025




TDC Erhverv har en automatisk slettepolitik på Selvbetjening Erhverv for at undgå, at personoplysninger gemmes længere end nødvendigt.

Vi opbevarer personoplysningerne, så længe det er nødvendigt for at kunne levere vores produkter eller services i henhold til en aftale, så længe det er nødvendigt for at kunne imødegå fx klage- eller retssager, eller så længe det kræves af anden lovgivning. Vi gemmer også personoplysningerne i en kort periode efter udløb af kundeaftaler, så vi fx kan genoprette services efter ønske eller for at kunne give vores kunder indsigt i, hvilke personoplysninger vi har behandlet i aftaleperioden og hvordan.

Den generelle slettepolitik er 12 måneder. For faktureringsoplysninger dog 18 måneder, idet mange af TDC Erhvervs kunder har behov for at kunne se regninger fra en hel regnskabsperiode i revision.

Herudover kan privatpersoner bede om at få slettet personoplysninger om sig selv hurtigere ved at kontakte vores kundeservice med en anmodning, som vi behandler hurtigst muligt og senest inden for 30 dage. Der kan dog være tilfælde, hvor vi er forpligtet til at gemme personoplysninger i et længere tidsrum ifølge telelovgivningen, hvorved vi ikke kan imødekomme en anmodning om sletning. Hvis dette er tilfældet, giver TDC Erhverv besked herom og beskriver årsagen i det individuelle tilfælde.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte og kontakte os direkte,
så vi kan hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Figur af mand og kvinde med headset - Kontakt os