Pin- og pukkode

Senest opdateret: 27. Nov 2023

Hvor finder jeg min pin- og pukkode? 

  • Du finder din pin- og pukkode i skrabefeltet, nederst på det kort du har klikket simkortet ud af.

  • Gem din pin- og pukkode via Mit TDC Erhverv, inden du mangler den (til medarbejderen).
    Log ind og se din pin- og pukkode.

  • Find en pukkode ved at logge ind på vores Selvbetjening (til administratoren).
    Log ind på vores Selvbetjening.


Hvordan får jeg fat i min pin- og pukkode?

Bemærk: Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ikke udlevere dine koder mundtligt, eller til en privat e-mailadresse, som fx gmail eller hotmail.
Har du ikke mulighed for at tilgå din egen arbejdsmail, kan vi også sende den til en kollega.

  1. Du skal sende en e-mail til erhverv@tdc.dk fra din arbejdsmail.

  2. Når du får en bekræftelse retur, skal du kontakte os med det sagsnummer, der vil stå i bekræftelsen. Kontakt os her.

  3. Vi vil besvare din arbejdsmail med oplysningerne.




Hvis jeg indtaster pin- og pukkode forkert?

Mit simkort er låst

  • Taster du din pinkode forkert 3 gange, skal du bruge din pukkode. Når du har indtastet din pukkode, vil mobiltelefonen bede dig om at indtaste en ny pinkode. Derfor er det en god idé at have sin pukkode liggende et sted, i tilfælde at man skulle glemme sin pinkode.

  • Hvis du taster din pukkode forkert 10 gange, vil dit simkort blive låst.
    Simkortet vil ikke kunne låses op igen og du skal derfor have et nyt simkort.
    Du kan se her, hvordan man bestiller et nyt simkort.




Hvad er en pukkode?

PUK står for Pin Unlocking Key. En pukkode er en sikkerhedskode, som forhindre andre i at åbne din mobiltelefon op. Du skal kun anvende pukkoden, hvis dit simkort bliver låst. Din mobiltelefon vil give besked, når du skal bruge pukkoden. Beskeden vil kun blive vist, hvis din mobil er spærret.

Hvor skal jeg taste pukkode på iPhone eller Android?

Unaset hvilken mobiltelefon du har, vil telefonen give dig besked, når du skal indtaste din pukkode. Det sker kun, hvis du taster din pinkode forkert 3 gange. Hvis du oplever, at telefonen ikke giver en besked, kan du forsøge at slå Flytilstand til og fra. Derefter burde mobiltelefon komme med en besked om, at du skal indtaste pukkode. Virker det ikke, kan du altid tage simkortet ud og ind af telefonen.




Skal du aktivere et simkort?

Klik her for at læse mere.

Vil du gerne skifte din pinkode?

Klik her for at få hjælp til dette.






Chat med os

Du har mulighed for at skrive til os via vores chat - Find den nede i højre hjørne

Billedet viser muligheden for at chatte med TDC Erhverv


Accepter "funktionelle" cookies på vores hjemmeside, hvis du ikke kan se chatten.
Se også chattens åbningstider
her.