Har du problemer med mobildata eller kan du ikke ringe eller modtage opkald i udlandet? Vi har samlet nogle trin man kan gå igennem for at afhjælpe problemet.
Problemer med mobildata og opkald i udlandet
Kan mit abonnement bruges i udlandet?
Prøv at logge ind på Mit TDC Erhverv.
Når du er logget ind, klikker du på Andre lande for at se, om dit abonnement kan bruges udenfor Danmark.
Kontakt os her, hvis du fortsat er i tvivl.
Genstart din mobiltelefon (HUSK PINKODE)
Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester.
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv. (Medarbejdere)
Gå til Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du finde den på vores Selvbetjening. (Administratorer)
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.
Er Flyfunktion slået til?
Hvis du skal ud at flyve, skal man enten slukke sine elektroniske enheder, eller sætte dem på Flyfunktion. Det kan være i sådan nogle tilfælde, at man glemmer at slå det fra igen. Se her, hvordan du gør:
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Flyfunktion
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Netværk og internet eller Forbindelser
Vælg Flytilstand
Er dataroaming slået til?
For at kunne bruge data i udlandet på din mobiltelefon, skal dataroaming være slået til. Se her hvordan man slår det til:
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Mobilnetværk
Vælg Indstillinger til data
Her skal Dataroaming være slået til.
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Mobil
Her skal Dataroaming være slået til.
Vælg en anden mobiloperatør manuelt
Din mobiltelefon forbinder automatisk til et mobilnetværk, når du rejser udenfor Danmark. Det kan være en god ide at forbinde til et af de andre mulige mobilnetværks, hvis du oplever problemer med forbindelsen. Det kan man gøre manuelt:
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Mobilnetværk
Vælg Valg af netværk
Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Mobilnetværk
Vælg Mobiloperatør
Slå automatisk fra og vælg en af de andre operatører.
Er du tilkoblet et wi-fi netværk? (mobildata)
Gælder kun, hvis man oplever problemer med mobildata i udlandet.
Din telefon kan være tilkoblet et wi-fi netværk, og hvis der er fejl på forbindelsen, kan det være årsagen til, at du ikke kan komme på internettet. Slå derfor wi-fi fra og test forbindelsen igen.
Problemer med opkald: Fra Danmark til udlandet
Kan mit abonnement bruges i udlandet?
Prøv at logge ind på Mit TDC Erhverv.
Når du er logget ind, klikker du på Andre lande for at se, om dit abonnement kan bruges udenfor Danmark.
Kontakt os her, hvis du fortsat er i tvivl.
Kan andre ringe til nummeret?
Undersøg om andre kan ringe til det nummer, du forsøger at kontakte.
Hvis ikke, kan det være modtageren af opkaldet, som har fejlen.
Ring til nummeret med Skjult nummer
Ring til nummeret med Skjult nummer for at udelukke eventuelle blokeringer.
Sådan ringer du med Skjult nummer: Tast # 31 # foran nummeret du vil ringe til, ring herefter op.
Kan du ringe til nummeret med Skjult nummer, er der en blokering af dit nummer hos modtageren af opkaldet.
Oplever du fortsat problemer, er du velkommen til at kontakte os for yderligere hjælp og vejledning.