Har du problemer med at bruge data på mobilen? Se her på siden, hvilke ting man kan forsøge for at løse problemet.
Gå disse trin igennem for at løse udfordringen:
Slå Flyfunktion til og fra igen
Hvis du slår flyfunktion til (venter 10 sekunder) og derefter fra igen, vil dit simkort automatisk genstarte forbindelsen til den nærmeste mobilmast. På den måde, kan du genstarte forbindelsen uden at skulle genstarte hele mobiltelefonen.
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Flyfunktion
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Netværk og internet eller Forbindelser
Vælg Flytilstand
Hvis dette ikke afhjælper problemet, kan du gå til næste trin for at genstarte mobiltelefonen.
Genstart din mobiltelefon (HUSK PINKODE)
Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester.
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv. (Medarbejdere)
Gå til Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du finde den på vores Selvbetjening. (Administratorer)
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.
Er der driftsforstyrrelser i dit område?
Fejlen du oplever, kan skyldes en større fejl i området du befinder dig i.
Du kan søge efter din adresse og se, om der er nogle aktuelle driftsforstyrrelser.
Er mobildata slået til?
For at kunne bruge data på din mobiltelefon, skal mobildata være slået til i indstillingerne. Du kan se her, hvordan man tjekker det på henholdsvis Apple eller Android:
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Mobilnetværk
Vælg Mobildata skal her være slået til.
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Netværk og internet eller Forbindelser
Vælg Mobildata skal her være slået til.
Tjek mobiltelefons dataopsætning (APN)
Din mobiltelefon er sat op med et APN. Hvis den automatiske opsætning fejler, vil du ikke kunne benytte funktioner som data og mms.
Klik her for at se hvordan du tjekker det.
Test simkortet i en anden enhed
Du skal teste dit simkort i en anden enhed. Det kan fx være en mobil eller tablet.
Mit simkort virker i en anden mobil
Hvis fejlen ikke opstår i en anden mobil, ligger fejlen ikke på simkortet, men i opsætningen af din mobiltelefon.
Kontakt forhandleren af mobilen, eller egen it-afdeling.
Hvis forhandleren er TDC Erhverv, kan du læse mere her.
Mit simkort virker ikke i en anden mobil
Hvis du sætter dit simkort i en anden mobiltelefon og fejlen stadig opstår, følger fejlen med stor sandsynlighed simkortet. Hvis det er tilfældet, er du velkommen til at kontakte os her.
Tag simkortet ud og sæt det i igen
Kan du ikke teste dit simkort i en anden mobiltelefon, kan du med fordel prøve at tage det ud og sætte det i igen. Det er også med til, at simkortet forbinder til den nærmeste mobilmast igen.
Bemærk: Hvis du tager simkortet ud af din telefon, skal du bruge din pinkode, når det sættes i igen.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du få en administrator til at finde oplysningerne via vores Selvbetjening.
Har overstående trin ikke løst problemet, kan du fejlmelde din mobildata forbindelse til os.