Er din router kortsluttet ved tordenvejr?

Senest opdateret: 22. Nov 2024



Hvis du oplever, at din internetforbindelse ikke virker efter der har været tordenvejr, kan et lynnedslag være årsagen til problemet. Især forbindelser der er tilsluttet telefonstikket (også kaldet DSL), er udsatte for tordenvejr.

En løsning, der sikrer dig mod lyn, er at frakoble alt udstyr. Er der en tordenbyge på vej, kan det være en god ide at: 

  • Tage stik ud af stikkontakter i væggen.

  • Frakoble udstyr, som er tilkoblet telefonnettet. Fx router, tv-boks, telefoner og alarmer osv. 

Når tordenvejret er ovre, kan du tænde for dit udstyr igen. Har du tv-udstyr, er det vigtigt, at du tænder din router først og venter til, at den er online. Efterfølgende kan du tænde din tv-boks.



Kortsluttet ved Tordenvejr - Er uheldet ude?

Har du ingen internetforbindelse og er der ikke lys i din router efter tordenvejr (trods strømmen er tændt), kan udstyret være kortsluttet.
Du kan se på DMI's hjemmeside, om der har været lynnedslag.

Du er velkommen til at kontakte os og fejlmelde dit udstyr.
Hvis din router er kortsluttet pga. lynnedslag, sender vi dig en ny samt opkrævning for det ødelagte udstyr.

Klik her for at kontakte os.

Du kan kontakte dit forsikringsselskab for afklaring om betaling af det ødelagte udstyr.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Kontakt ikon med nissehuer