Find svar på dine fakturaspørgsmål her.
Hvis du er ny kunde hos TDC, har ændret i dine abonnementer eller har opsagt dine aftaler, kan du opleve at se nye eller ændrede poster på din faktura. Vi har samlet svar på nogle af de typiske spørgsmål til TDC fakturaer.
Vi opkræver dig kvartalsvis, og det vil sige, at du betaler for 3 måneder ad gangen. (Der er ganske få undtagelser afhængig af produkt.)
Vi opkræver altid for abonnementer frem i tiden, hvorimod vi afregner for dit forbrug bagud. Det betyder, at du vil opleve at skulle betale for dit abonnement 3 måneder frem i tiden.
Du kan slippe for at betale fakturagebyret på 49 kr. eksklusive moms, hvis du tilmelder dig Elektronisk faktura. Det kan du bl.a. gøre via Selvbetjening Erhverv.
Ja, på Medarbejdersiden og Kontonummersiden på Selvbetjening Erhverv kan du selv påføre eller ændre ”faktura bemærkninger” og ”faktura vedrørende” (f.eks. afdeling eller cost center).
Du modtager din første faktura, hvor vi opkræver dig for et eventuelt oprettelsesgebyr og for resten af fakturaperioden (kvartal eller måned), ca. 5 dage efter abonnementet er oprettet.
Et eksempel:
Køber du et abonnement midt i februar, udsteder vi en faktura (#1) for resten af vores fakturaperiode - – fra d. 15/02 - d. 31/03, samt næste kvartal d. 01/04 – d. 30/06. Da perioden er længere end et kvartal, vil beløbet være højere end forventet. Efterfølgende vil den næste faktura (#2) du modtager, være for perioden d. 01/07 - d. 30/09. Her vil beløbet være som forventet.
Vi kalder det ”ejerskifte”. Du kan ændre stamdata her.
Har du modtaget en rykkerskrivelse, men ingen faktura, kan du altid gå i Selvbetjening Erhverv og genfinde virksomhedens fakturaer.
Oplever du, at rykkerskrivelsen er på et andet beløb end på din faktura, kan der være flere årsager:
Du kan altid følge med i alle kontobevægelser, herunder indbetalinger af fakturaer og kreditnotaer i Selvbetjening Erhverv.
Du kan få genåbnet dit abonnement ved at betale den regning, der er blevet rykket for. Når først du har betalt og betalingen er modtaget hos TDC, vil der ske en automatisk genåbning. Du kan betale med kort her.
Bemærk: ved betaling via netbank vil TDC først modtage din indbetaling i løbet af 3-5 bankdage.
På den første faktura du får efter ændringerne, trækker vi det beløb fra, du tidligere har forudbetalt for det nu opsagte abonnement. Vi opkræver samtidig for dit forbrug på det opsagte abonnement. Du kommer også til at betale for dit nye abonnement i resten af den aktuelle fakturaperiode (kvartal).
Eksempel:
Du har haft TDC Erhverv Mobil Ekstra, og den nuværende abonnementsperiode går fra 1. juli – 30. september. Den 15. juli vælger du at skifte til TDC Erhverv Works. Da du har forudbetalt denne abonnementsperiode, vil beløbet fra opsigelsesdatoen og resten af perioden ud blive krediteret.
Din efterfølgende faktura vil have følgende posteringer:
Hvis virksomheden skal betale hele medarbejderens faktura, skal I blot blive enige om, hvem der skal have det juridiske ejerskab af abonnementet. Derefter kan virksomheden sættes op som betaler.
Hvis medarbejderen selv skal betale en del af sin faktura, skal dette oprettes særskilt. Kontakt Kundeservice for at få den rigtige opsætning. Kundeservice kan kontaktes via Selvbetjening Erhverv.
Vær opmærksom på at vi ikke tilbyder at dele fakturaen op i nationalt/internationalt forbrug.
Ja, med adgang til Selvbetjening Erhverv kan du følge med i dit forbrug på Medarbejdersiden.
Du modtager en faktura, hvis vi ikke når at udføre din opsigelse, før vi udsender fakturaen for næste periode til dig. I det tilfælde sender vi dig en slutopgørelse, når dit abonnement er lukket. Her vil det forudbetalte abonnement blive modregnet i dit eventuelle forbrug. Har du penge til gode, så anviser vi på kreditnotaen, hvordan du får dem udbetalt. Du kan typisk få pengene udbetalt på tdc.dk/udbetaling.