Viderestilling af opkald på fastnet- og bredbåndstelefon

Senest opdateret: 15. Nov 2024


Med viderestilling kan du stille opkald til din fastnettelefon eller bredbåndstelefon (telefon igennem internettet) videre til anden fastnet- eller mobiltelefon. Se hvordan her.




Bemærk: For at kunne viderestille sin fastnettelefon, skal man have et abonnement, som tillader det. Har du PSTN Professionel Plus er viderestilling automatisk med i dit abonnement. Du kan se på din faktura, hvilket abonnement du har.


Forskellige måder at viderestille sin telefon på

  • Viderestilling af alle dine opkald: Sørger for, at alle dine opkald bliver viderestillet til et andet nummer, også selvom telefonen er slukket.

  • Viderestilling ved optaget: Kaldet bliver viderestillet, hvis du allerede er i en samtale.

  • Viderestilling ved manglende svar: Hvis du ikke når at tage din fastnettelefon.




Slå viderestilling til

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast *21 *

  3. Tast telefonnummeret, der skal viderestilles til

  4. Tast #

  5. Afvent talebesked om aktivering

  6. Læg røret på

Fx: *21 * 70 70 90 90 # for viderestilling til 70 70 90 90.

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast *67 *

  3. Tast telefonnummeret, der skal viderestilles til

  4. Tast #

  5. Afvent talebesked om aktivering

  6. Læg røret på


Fx: *67 * 70 70 90 90 # for viderestilling til 70 70 90 90.

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast *61 *

  3. Tast telefonnummeret, der skal viderestilles til

  4. Tast #

  5. Afvent talebesked om aktivering

  6. Læg røret på

Fx: *61* 70 70 90 90 # for viderestilling til 70 70 90 90.




Slå viderestilling fra

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast # 21 #

  3. Afvent talebesked om deaktivering

  4. Læg røret på

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast # 67 #

  3. Afvent talebesked om deaktivering

  4. Læg røret på

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast # 61 #

  3. Afvent talebesked om deaktivering

  4. Læg røret på




Kontrollér om en viderestilling er aktiv

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast * # 21 #

  3. Afvent talebesked


  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast * # 67 #

  3. Afvent talebesked

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast * # 61 #

  3. Afvent talebesked




Justér tiden før et opkald viderestilles


Denne justering vil kun gælde ved manglende svar.

  1. Løft røret og afvent klartone

  2. Tast * 61 *

  3. Tast telefonnummeret, der skal viderestilles til

  4. Tast * antallet af sekunder der skal gå, inden viderestillingen skal ske #

    Fx: * 4 # for 4 sekunder inden viderestillingen.

  5. Afvent talebesked om aktivering

  6. Læg røret på

Fx: * 61 * 70 70 90 90 * 4 # for viderestilling til 70 70 90 90 efter 4 sekunder.

Når viderestillingen slås fra igen, vil det være den sidst indlagte tid, der gælder, når du igen slår viderestillingen til.




Viderestilling til voicemail

Hvis du vil viderestille opkald til din voicemail, kan du gøre brug af ovenstående metoder under "Slå viderestilling til" og blot indtaste dit voicemail-nummer, som nummeret der skal viderestilles til.

Med et fastnetabonnement hos TDC Erhverv, vil dit voicemail-nummer være: 70 33 14 01.
Så hvis du fx ønsker at viderestille alle dine opkald til din voicemail, skal du indtaste * 21 * 70 33 14 01 #.

Bemærk: Voicemail skal være en del af dit abonnement. Kontakt vores kundeservice, for at høre om dit abonnement har voicemail.
Kontakt os her.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Kontakt ikon med nissehuer