Fra virksomhed til privatperson

Senest opdateret: 23. Apr 2024


Hvis en medarbejder forlader virksomheden, og gerne vil have sit abonnement med, er der 3 muligheder:

  1. Overdragelse til medarbejder:
    Er overdragelsen af et internet/fastnet-abonnement, kan virksomheden opsige abonnementet via Selvbetjeningen og vælge "Medarbejderen må overtage nummeret". Medarbejderen modtager en mail fra YouSee, hvor de skal bekræfte at de ønsker at overtage nummeret. Der er ingen opsigelse for virksomheden og medarbejderen har 30 hos YouSee, hvis de ønsker at skifte til anden udbyder. Abonnementet overdrages til YouSee, fordi de håndterer alle privatkunder.

    Er overdragelsen af et mobilnummer, vil der være en knap til Overdrag.

  2. Direkte overdragelse til en anden udbyder:
    Medarbejderen ønsker at overdrage direkte til en anden udbyder eller anden virksomhed med en anden udbyder. Medarbejderen skal kontakte den anden udbyder for at sætte overdragelsesprocessen i gang. Det er vigtigt at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.

  3. Overdragelse til en anden virksomhed med en løsning fra TDC Erhverv:
    Den modtagende virksomhed anmoder om nummeret via Selvbetjening og afgivende virksomhed skal bekræfte. Der er ingen opsigelsesperiode på denne måde.

Se trin for trin vejledning af de forskellige muligheder nedenfor.


Første mulighed

Overdragelse til medarbejder:

Log ind på Selvbetjening og klik på "Abonnementer" i menupunktet.
Gå direkte til Abonnement i Selvbetjening her.

Overdrag internet eller fastnet-abonnement

  1. I den øverste menulinje vælger du enten "Telefoni" eller "Bredbånd". Herefter vil du blive ført til abonnementsoversigten af det enkelte abonnement under det valgte kategori.

  2. Klik på det nummer eller abonnement som du gerne vil overdrage til medarbejderen. Du vil nu blive ført til abonnementssiden for det enkelte nummer/abonnement.

  3. Vælg "Overdrag"
    Der åbnes et nyt vindue i højre side.

Billedet viser hvor du overdrager et abonnement i Selvbetjening
  1. Udfyld de relevante informationer og tryk på "Overdrag" i bunden af formularen.

Billedet viser hvor du vælger overdragelsesperioden

Du har nu begyndt overdragelsesprocessen.



Overdrag mobilabonnement

  1. Vælg mobilabonnementet som skal overdrages og klik på "Overdrag". Der åbnes et nyt vindue i højre side.

Billedet viser hvor du overdrager dit mobilabonnement i selvbetjening
  1. Udfyld de relevante informationer og klik på "Bekræft".

Billedet viser hvor du vælger overdragelsesperioden

Du har nu begyndt overdragelsesprocessen.



Anden mulighed

Direkte overdragelse til en anden udbyder:

Medarbejderen skal kontakte anden udbyder for at sætte overdragelsesprocessen i gang. Det er vigtigt at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.


Tredje mulighed

Overdragelse til en anden virksomhed med en løsning fra TDC Erhverv:

Modtagende virksomhed anmoder om nummeret via Selvbetjeningen og afgivende virksomhed skal bekræfte. Der er ingen opsigelse.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os