Fra virksomhed til privat
Sådan gør du:
Step 1: Start ejerskiftet gennem Selvbetjening
Søg det nummer eller abonnement, som du gerne vil lave et ejerskifte på. Du vil nu blive ført til abonnementssiden for det enkelte nummer/abonnement.
Vælg "Overdrag"
Der åbnes et nyt vindue i højre side.Udfyld de relevante informationer og tryk på "Overdrag" i bunden.
Medarbejderen vil modtage en e-mail, hvor det skal bekræftes, at medarbejderen ønsker at overtage nummeret/linjen. Det skal gøres inden for 10 arbejdsdage.
(Accepteres det ikke inden for fristen, vil nummeret/linjen automatisk blive opsagt på den angivne dato).
Nummeret/linjen vil automatisk overgå til at være et YouSee abonnement.
Ofte stillede spørgsmål
Kan jeg lave et ejerskifte til en virksomhed med en anden udbyder?
Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder.
Gælder både mobil- og internetabonnement.
Hvordan laver jeg et ejerskifte af et mobilnummer til en medarbejder?
Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.
Hvordan laver jeg et ejerskifte af et internetabonnement til en medarbejder?
Vælg Bredbånd.
Søg det abonnement du gerne vil lave ejerskifte på. Du vil nu blive ført til abonnementssiden for det enkelte abonnement.
Vælg "Overdrag"
Der åbnes et nyt vindue i højre side.Udfyld de relevante informationer og tryk på "Overdrag" i bunden.
Medarbejderen vil modtage en e-mail, hvor det skal bekræftes, at medarbejderen ønsker at overtage abonnement. Det skal gøres indenfor 10 arbejdsdage.
(Accepteres det ikke indenfor fristen, vil abonnementet automatisk lægges til opsigelse til den angivne dato, med normal opsigelsesperiode).
Abonnementet vil automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. Medarbejderen kan senere hen vælge, hvilken udbyder de ønsker, da abonnementet er overgået til dem (privat).
Jeg skal skifte arbejdsgiver og den nye arbejdsgiver skal overtage betalingen.
Den nye arbejdsgiver skal lave et nyt abonnement til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde laves et ejerskifte af forbindelsen til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.
Hvorfor kan jeg kun overdrage til YouSee?
Hvis en medarbejder skal overtage et abonnement fra virksomheden, kan abonnementet frigives til medarbejderen. Hvis du ønsker at frigive et abonnement, uden der laves et ejerskifte til en bestemt udbyder, vil abonnementet automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. TDC Erhverv samarbejder med YouSee og derfor vil abonnementet overgå til at være et YouSee abonnement, hvis der ikke vælges en bestemt udbyder.