Medarbejder overtager nummer/linje - og overgår til en anden udbyder

Senest opdateret: 13. Dec 2024


Gå tilbage

Fra virksomhed til privat


Sådan gør du:

Step 1: Kontakt den nye udbyder

  1. Medarbejderen skal kontakte den nye udbyder for at sætte ejerskiftet i gang. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed er angivet som nuværende ejer af nummeret/linjen i formularen. Den nye udbyder står derfor for ejerskiftet. Der vil være 3 måneders opsigelse.




Ofte stillede spørgsmål

Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.

Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder.

Gælder både mobil- og internetabonnement.


Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.


Den nye arbejdsgiver skal lave et nyt abonnement til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde laves et ejerskifte af forbindelsen til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.


Hvis en medarbejder skal overtage et abonnement fra virksomheden, kan abonnementet frigives til medarbejderen. Hvis du ønsker at frigive et abonnement, uden der laves et ejerskifte til en bestemt udbyder, vil abonnementet automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. TDC Erhverv samarbejder med YouSee og derfor vil abonnementet overgå til at være et YouSee abonnement, hvis der ikke vælges en bestemt udbyder.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Kontakt ikon med nissehuer