Ejerskifte af mobilnummer/mobilt bredbånd

Senest opdateret: 18. Nov 2024


Gå tilbage

Fra privat til virksomhed


Sådan gør du:

Step 1: Start med at oprette i nyt abonnement:

  1. Gå direkte ind til abonnement i Selvbetjening her

  2. Opret et nyt abonnement i højre side. Vælg Opret mobilabonnement.

Sådan opretter du abonnement i Selvbetjening

Step 2: Vælg abonnementstype:

  1. Vælg den mobilløsning du vil oprette mobilnummeret på.

  2. Derefter vælger du, hvilken produkttype du ønsker samt hvilket abonnement.

  3. Sæt kryds i “Flyt nummer der er i brug”.

  4. Vælg "Ja" i "Er det nuværende teleselskab TDC Erhverv eller YouSee?"
    Flyt nummer der er i brug

  5. Angiv e-mailadresse til den nuværende ejer af nummeret (fx en administrator) og klik på fortsæt.

  6. De sidste trin udfyldes, og du vil kunne se detaljerne for ejerskiftet i Ordredetaljer til sidst.

  7. Vælg Bestil.

Nuværende ejer vil modtage en e-mail, hvor ejerskiftet skal godkendes. Det skal gøres indenfor 10 arbejdsdage.




Spørgsmål og svar:

Ja. Det kalder vi en nummerportering. Under Konfigurer abonnement skal du:

  1. Sæt kryds i “Flyt nummer der er i brug”.

  2. Vælg "Nej" til i "Er det nuværende teleselskab TDC Erhverv eller YouSee?".

  3. Skriv simkortnummeret i "Nuværende SIM detaljer".

  4. Vælg dato.

  5. Download og udfyld nummerporteringsblanketten. Den skal udfyldes og underskrives af nuværende ejer af nummeret.

  6. Upload blanketten igen samme sted.

Nummerportering


Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.

Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder


Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.


Den nye arbejdsgiver skal lave et nyt abonnement til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde laves et ejerskifte af forbindelsen til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.


Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Figur af mand og kvinde med høretelefoner - Kontakt os