Har du ingen tjeneste?

Senest opdateret: 1. Mar 2023

Hvis din mobiltelefon siger Ingen tjeneste eller Intet signal, er der 3 ting, som kan være galt. Enten er det dit simkort, mobilnetværket eller selve mobiltelefonen. Vi har samlet forskellige ting, du kan gøre for at løse problemet.  


Prøv først disse ting uanset mobil model


Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester. 

Find den på Mit TDC Erhverv. (Medarbejdere)
Gå til Mit TDC Erhverv. 

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen. (Administratorer)
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

Ved at teste dit simkort i en anden enhed, kan du lettere identificere problemet.

Løsningsforslag:

Virker simkortet ikke i en anden enhed?

Der kan være tale om en netværksfejl eller fejl på simkortet. Du bør derfor, enten bestille et nyt simkort eller kontakte vores support.

Kontakt vores support her.

Bestil nyt simkort.

Virker simkortet i en anden enhed?

Hvis simkortet virker i en anden enhed, skal du kontakte udbyderen af den enhed, hvor simkortet ikke virker. Problemet kan skyldes, at den gamle enhed ikke kan registrere det.


Ingen tjeneste på iPhone?


Tjek om Flytilstand er slået til på din iPhone eller iPad. Selvom Flytilstand ikke er aktiv, er det en god idé at aktivere funktionen og slå den fra igen.

  1. Åbn Kontrolcenter på din iPhone eller iPad (du kan også gå til indstillinger og vælge Flyfunktion for at slå funktionen til)

  2. Tryk derefter på knappen Flytilstand.

Er knappen grøn er Flytilstand aktiveret.

Sørg for at din Apple enhed er opdateret med den nyeste version af iOS.

  1. Forbind din enhed til en strømkilde, og opret forbindelse til netværket (Wi-Fi)

  2. Gå til Indstillinger

  3. Tryk på Generelt

  4. Tryk på Softwareopdatering

  5. Kan du se flere muligheder, vælger du den, som du gerne vil installere

Læs mere om opdatering af iOS hos Apple her.

Det kan i mange tilfælde hjælpe at nulstille sine netværks indstillinger.

Bemærk: Dette nulstiller også Wi-Fi-netværk og adgangskoder, mobilindstillinger og tidligere brugte VPN- og APN-indstillinger.

1. Find og vælg Indstillinger

Billedet er af en iPhone skærm, som viser indstillinger


2. Vælg Generelt

Billedet er en iPhone skærm, som viser Generelt


3. Vælg Overfør eller nulstil [enhed]

Billedet er af en iPhone, som viser "Overfør eller nulstil iPhone"


4. Tryk på Nulstil

Billedet er af en iPhone skærm, som viser "Nulstil"


5. Tryk på Nulstil netværksindstillinger

Billedet er af en iPhone skærm, som viser "Nulstil netværks indstillinger"


Ingen tjeneste på Android?


Selvom du kan se, at Flytilstand er deaktiveret, kan det i nogen tilfælde godt hjælpe på din forbindelse at slå det til og fra.

  1. Åbn appen Indstillinger på din Android

  2. Tryk på Netværk og internet

  3. Find Flytilstand

  4. Slå Flytilstand til eller fra

Sørg for at være opdateret med den nyeste software fra Android.

  1. Åbn Indstillinger på din Android telefon

  2. Nederst nede på skærmen skal du finde og trykke på System

  3. Tryk derefter på Systemopdatering

  4. Du vil blive vist en opdateringsstatus. Følg vejledningen, hvis der er en.

  1. Find og vælg Indstillinger.

  2. Vælg Forbindelse.

  3. Tryk på Mobile Netværk.

  4. Vælg Adgangspunktnavne. (APN)

  5. Vælg om det er SIM1 eller SIM2. Som regel benytter de fleste deres netværks indstillinger på SIM1.

  6. Tryk på de tre prikker i øverst hjøre hjørne.

  7. Tryk på Nulstil til standard.

  8. Tryk på Nulstil.

Din mobiltelefon vil nu foretage en nulstilling af dine netværks indstillinger.


Jeg står i udlandet og kan ikke bruge min mobil?


Har du ingen tjeneste i udlandet, skal du forsøge dig med nedenstående trin.

Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester. 

Find den på Mit TDC Erhverv. (Medarbejdere)
Gå til Mit TDC Erhverv. 

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen. (Administratorer)
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

Ved at teste dit simkort i en anden enhed, kan du lettere identificere problemet.

Virker simkortet ikke i en anden enhed?

Der kan være tale om en netværksfejl eller fejl på simkortet. Du bør derfor, enten bestille et nyt simkort eller kontakte vores support.

Kontakt vores support her.

Bestil nyt simkort.

Virker simkortet i en anden enhed?

Hvis simkortet virker i en anden enhed, skal du kontakte udbyderen af den enhed, hvor det ikke virker. Problemet kan skyldes, at den gamle enhed ikke kan registrere noget simkort.

Sørg for, at Flytilstand er slået fra. Gå ind i dine indstillinger på din mobil og kig efter Flytilstand.

Er Flytilstand er deaktiveret?

Selvom Flytilstand er deaktiveret, er det en god idé at slå til og fra. Det giver en kort genstart af netværksforbindelsen.

Du skal tjekke, om din mobiltelefon har slået Dataroaming til, ellers vil du ikke kunne tilkoble dig udenlandske mobilmaster.