Problemer med bredbåndstelefoni

Oplever du problemer med din bredbåndstelefoni, kan du her finde korte og enkle guides, der løser de typiske problemer.

Kontroller din opsætning

Start med at sikre, at dit udstyr er rigtigt sat sammen, herunder at din tilslutning af telefonen til dit modem er udført korrekt.

Du finder en guider til dette i installationsvejledningen for dit udstyr. Klik på dit udstyr her for at åbne vejledningen.

TDC HomeBox 4
TDC HomeBox i et almindeligt telefonstik

Hent vejledning (PDF)

OBS: et almindeligt telefonstik har kun én indgang til det 3-flade tynde stik-ben.

TDC HomeBox i et multistik

Hent vejledning (PDF)

OBS: et multistik, foruden det almindelige telefonstik, har også en indgang til et netværkskabel.

4-ports modem fra Siemens

Hent vejledning (PDF)

OBS: bredbåndstelefoni på Netopia kables som 4-ports-modemet. I stedet for ”Den blå port” på Siemens-modemet anvendes Netopiaens port 4.

Genstart dit udstyr

Hvis du har gennemgået vejledningen og stadig ikke kan tale i telefon, kan du forsøge at genstarte dit udstyr, hvilket ofte løser problemet. Du genstarter dit udstyr på denne måde:

HomeBox
  • Sluk alt udstyret - træk gerne ledningen ud af apparaterne

  • Tilslut strømmen til boksen igen og vent et par minutter

  • Herefter bør din bredbåndstelefoni virke igen

Andet udstyr

Hvis du har andet udstyr end HomeBox, skal du tænde for udstyret i denne rækkefølge:

  • Tænd først dit modem og vent til lampen "DSL" lyser

  • Hvis du har en blå/sort/hvid bredbåndstelefoni-adapter fra Linksys, skal du nu tænde denne. Andet tilkoblet udstyr, f.eks. egen router, kan også tændes nu

  • Efter et par minutter bør din bredbåndstelefoni virke igen

Har du stadig brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os: