Aktiver simkort

Senest opdateret: 9. Aug 2022

Her på siden finder du information om aktivering af simkort og eSIM.

Der er 3 tilfælde, hvor simkortet allerede er aktivt, når du modtager det

  1. Når du bestiller et nyt mobilabonnement

  2. Når du skifter nummer fra ét teleselskab til et andet 

  3. Hvis du har udskiftet dit simkort i forbindelse med en tyverispærring


Manuel aktivering af simkort

Hvis vi sender et nyt simkort til et eksisterende abonnement, skal du i de fleste tilfælde selv aktivere simkortet. 
Det kan du gøre på 3 forskellige måder.

På tdc.dk

  1. Gå til tdc.dk/aktiversimkort

  2. Indtast dit mobilnummer

  3. Indtast de sidste 4 cifre i simkortnummeret



Ring på 70 70 44 94

  1. Ring på 70 70 44 94

  2. Indtast dit mobilnummer

  3. Indtast de sidste 4 cifre i simkortnummeret



Er du administrator i jeres virksomhed, kan du gøre brug af Selvbetjening.

  1. Log på Selvbetjening

  2. Find dit abonnement/nummer

  3. Vælg "Skift simkort" under fanen ”Simkort”

  4. Indtast de sidste 4 cifre i simkortnummeret


eSIM

eSIM kan kun aktiveres når et fysisk simkort allerede er aktivt. 
Det vil sige at du skal have et aktivt fysisk simkort, som kan erstattes af et eSIM.
Det er ikke muligt at bestille eSIM under oprettelsen af et nyt mobilabonnement.

eSIM bestilles via vores selvbetjening. 

Gå til Selvbetjening.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.