Problemer med mobildata

Senest opdateret: 9. Aug 2022

Har du problemer med at bruge data på mobilen? Se her på siden, hvilke ting man kan forsøge for at løse problemet.

Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, som det første, da det kan hjælpe simkortet til at oprette forbindelse til den nærmeste mobilmast igen. 
 
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv. 

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

Fejlen du oplever, kan skyldes en større fejl i området du befinder dig i.  
Du kan søge efter din adresse i vores dækningskort og se, om der er nogle aktuelle driftsforstyrrelser.

Se vores driftsinformation.
Se en guide til vores driftsinformation.

For at kunne bruge data på din mobiltelefon, skal mobildata være slået til i indstillingerne. Du kan se her, hvordan man tjekker det på henholdsvis Apple eller Android:

Apple

  1. Gå til Indstillinger

  2. Vælg Mobilnetværk

  3. Vælg Mobildata skal her være slået til.

Android

  1. Gå til Indstillinger

  2. Vælg Netværk og internet eller Forbindelser

  3. Vælg Mobildata skal her være slået til.

Hvis du skal ud at flyve, skal man enten slukke sine elektroniske enheder, eller sætte dem på Flyfunktion. Det kan være i sådan nogle tilfælde, at man glemmer at slå det fra igen. Se her, hvordan du gør:

Apple 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Flyfunktion 

Android 

  1. Gå til Indstillinger 

  2. Vælg Netværk og internet eller Forbindelser 

  3. Vælg Flytilstand 

Din mobiltelefon er sat op med et APN. Hvis den automatiske opsætning fejler, vil du ikke kunne benytte funktioner som data og mms.

Klik her for at se hvordan du tjekker det.