Frigiv abonnement (uden bestemt udbyder)

Senest opdateret: 25. Nov 2024


Gå tilbage

Fra virksomhed til privat


Sådan gør du:

Step 1: Start ejerskiftet gennem Selvbetjening

  1. Gå direkte til Abonnement i Selvbetjening.

  2. Søg det nummer eller abonnement, som du gerne vil lave et ejerskifte på. Du vil nu blive ført til abonnementssiden for det enkelte nummer/abonnement.

  3. Vælg "Overdrag"
    Der åbnes et nyt vindue i højre side.

    Billedet viser hvor man overdrager i selvbetjeningen

  4. Udfyld de relevante informationer og tryk på "Overdrag" i bunden.

  5. Medarbejderen vil modtage en e-mail, hvor det skal bekræftes, at medarbejderen ønsker at overtage abonnement. Det skal gøres indenfor 10 arbejdsdage.
    (Accepteres det ikke indenfor fristen, vil abonnementet automatisk lægges til opsigelse til den angivne dato, med normal opsigelsesperiode).

Abonnementet vil automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. Medarbejderen kan senere hen vælge, hvilket udbyder de ønsker, da abonnementet er overgået til dem (privat).




Ofte stillede spørgsmål

Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.

Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder.

Gælder både mobil- og internetabonnement.


Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.


  1. Gå direkte til Abonnement i Selvbetjening.

  2. Vælg Bredbånd.

  3. Søg det abonnement du gerne vil lave ejerskifte på. Du vil nu blive ført til abonnementssiden for det enkelte abonnement.

  4. Vælg "Overdrag"
    Der åbnes et nyt vindue i højre side.

  5. Udfyld de relevante informationer og tryk på "Overdrag" i bunden.

  6. Medarbejderen vil modtage en e-mail, hvor det skal bekræftes, at medarbejderen ønsker at overtage abonnement. Det skal gøres indenfor 10 arbejdsdage.
    (Accepteres det ikke indenfor fristen, vil abonnementet automatisk lægges til opsigelse til den angivne dato, med normal opsigelsesperiode).

Abonnementet vil automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. Medarbejderen kan senere hen vælge, hvilken udbyder de ønsker, da abonnementet er overgået til dem (privat).


Den nye arbejdsgiver skal lave et nyt abonnement til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde laves et ejerskifte af forbindelsen til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.


Hvis en medarbejder skal overtage et abonnement fra virksomheden, kan abonnementet frigives til medarbejderen. Hvis du ønsker at frigive et abonnement, uden der laves et ejerskifte til en bestemt udbyder, vil abonnementet automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. TDC Erhverv samarbejder med YouSee og derfor vil abonnementet overgå til at være et YouSee abonnement, hvis der ikke vælges en bestemt udbyder.



Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Kontakt ikon med nissehuer