Hjælp

Faktura – sådan gør du

Find og hent faktura

Mangler du en faktura til bogholderiet, eller har du brug for at se en oversigt over betalinger, kan du nemt finde det i  selvbetjeningen.

For at se din faktura skal du gå ind på siden for det konto-/kundenummer, du søger på. Under faktura og kontobevægelser finder en liste over alle fakturaer. Tryk Download PDF for at hente en faktura ned på din computer. Denne PDF-faktura bliver dannet ud fra data i systemet, så det kan tage et øjeblik, før den er klar.

Faktura og kontobevægelser

Det betyder ordene

Kompensationsgebyr

Dækker vores omkostninger i tilfælde af forsinket betaling. Se en nærmere beskrivelse af kompensationsbeløbet i rentelovens § 9 a, stk. 3, som trådte i kraft den 1. marts 2013.

Diverse

Omfatter blandt andet gebyr for papirregning, rykkergebyr og genåbningsgebyr.

Indholdstakserede tjenester

Nogle sms- og mms-tjenester kræver betaling ud over abonnementet. Har du doneret penge via mobilen, stemt i konkurrencer eller købt et produkt til mobilen, koster det for eksempel ekstra.

Installationsadresse

Det er den adresse, dit produkt er installeret på. Du kan se installationsadressen på fakturaen under specifikationerne for hvert enkelt nummer.

Koda & Copydan

Koda og Copydan opkræver og distribuerer afgifter til kunstnere og rettighedshavere. Afgifterne er momsfrie og står derfor separat på fakturaen.

Momsfrihed *

Beløb markeret med en * er momsfrie. Har du et tv-abonnement, kan det være afgifter til Koda og Copydan. Har du betalt en tidligere regning for sent, vil rykkergebyret også være momsfrit og mærket med en *.

Opkald til særtjenester

Omfatter opkald til betalingsnumre, 90-numre, vejrmelding og lignende. Den type opkald er ikke omfattet af talepakker.

Gebyr for papirfaktura

Det koster ekstra, hvis du vil have en papirfaktura med posten. Du kan undgå gebyret ved at tilmelde betalingen til Nets (hed før PBS) eller e-faktura tdc.dk/efaktura.

Tilbagebetaling

Har du skiftet til et andet produkt eller opsagt et produkt siden sidste regning, står dit eventuelle tilgodehavende anført her. Ender hele fakturaen med et tilgodehavende, kan du få det udbetalt via tdc.dk/udbetaling.

Betal faktura

Betalingsformular

Den hurtigste måde du kan betale en enkelt faktura på. Det eneste, du skal have klar, er dit kundenummer eller kontonummer samt oplysningerne på dit betalingskort. Du finder dit konto- og kundenummer i øverste højre hjørne af din faktura.

Gå til betalingsformular

 

Via din Netbank

Hvis du har fakturaen foran dig kan du finde en kodelinje under betalingsinformation på side 1. Med kodelinjen kan du betale din faktura via bank eller netbank på samme måde, som du betaler dine indbetalingskort.
Kodelinjen begynder med: >71>



Selvbetjeningen (Kræver login)

Log på Selvbetjening, og gå ind på siden for det konto-/ kundenummer, du skal betale for. Under Faktura og kontobevægelser finder du dine fakturaer. Via kolonnen Status kan du betale.

Gå til selvbetjeningen



PBS

Du kan bruge nedenstående oplysninger til at tilmelde din faktura til PBS. Du finder dit konto- eller kundenummer i øverste højre hjørne af din faktura.

  • Kontonumre der starter med 2xx eller 3xx:
    - BS-nummer: 00184136
    - Debitorgruppenummer: 00004

  • Kundenumre der starter med 4xx:
    - BS-nummer: 01741640
    - Debitorgruppenummer: 00001

Betaling fra udlandet

Betaler du fra en udenlandsk bankkonto kan du benytte nedenstående oplysninger. Det er vigtigt at du tilføjer referencen, så vi kan placere din indbetaling rigtigt.

Starter dit kontonummer med 2 eller 3:

  • Swiftkode DABADKK

  • IBAN: DK2530000005009200

  • Reference: Dit kontonummer

Starter dit kundenummer med 4:

  • Swiftkode DABADKK

  • IBAN: DK5630000008372020

  • Reference: Dit kundenummer

Hvis du har penge til gode

Udbetal kreditnota

Vil du gerne have din kreditnota udbetalt, skal du gå til Selvbetjening eller til vores udbetalingsside. Herfra kan du selv sætte en udbetaling i gang.

Det eneste, du skal bruge, er dit konto-/kundenummer og kreditnotanummer, som du finder i øverste højre hjørne af kreditnotaen

Udbetalt kreditnota

 

Modregn kreditnota

Vil du have en kreditnota modregnet i en faktura, skal du være opmærksom på, om der står samme konto-/kundenummer på kreditnota og faktura.

  1. Hvis der står samme konto-/kundenummer på din kreditnota og faktura, kan du frit modregne.

  2. Hvis der IKKE står samme konto-/kundenummer på din kreditnota og faktura, vil vi gerne have, at du giver os besked i Kundeservice om modregningen 

Kontakt kundeservice


  • Kan jeg følge mit forbrug?

    Ja, med adgang til Selvbetjening Erhverv kan du følge med i dit forbrug på Medarbejdersiden. 

    Bestil adgang her
    Opdateret 10.07.2018 11.16
  • Er din første faktura større end forventet?

    Det kan skyldes, at vi opkræver et eventuelt oprettelsesgebyr og resten af fakturaperioden (kvartal eller måned) cirka fem dage efter oprettelsen af abonnementet. 

    Et eksempel: Køber du et abonnement midt i februar, dækker første faktura resten af fakturaperioden 15/02-31/03 samt næste kvartal 01/04-30/06. Da perioden er længere end et kvartal, vil beløbet være højere end forventet. Næste faktura i dette eksempel dækker 01/07-30/09 og vil derfor være som forventet.

    Opdateret 07.05.2018 10.46
  • Har du modtaget en faktura efter opsigelsesdatoen?

    Det kan skyldes, at vi ikke har nået at behandle din opsigelse, før vi har sendt fakturaen. Når dit abonnement er endeligt lukket, får du en slutopgørelse, hvor din forudbetaling bliver modregnet i dit forbrug. Har du penge til gode, får du en kreditnota på beløbet og kan som regel få pengene udbetalt via tdc.dk/udbetaling
    Opdateret 07.05.2018 10.46
  • Skal du og din medarbejder deles om at betale regningen?

    Hvis din virksomhed skal betale hele medarbejderens faktura, skal I blot blive enige om, hvem der skal have det juridiske ejerskab af abonnementet. Derefter kan virksomheden sættes op som betaler.

    Hvis medarbejderen selv skal betale en del af sin faktura, skal dette oprettes særskilt. Kontakt Kundeservice via Selvbetjening Erhverv for at få den rigtige opsætning.

    Vi kan ikke dele fakturaen op i nationalt/internationalt forbrug.
    Opdateret 10.07.2018 11.16