Det er ikke så forfærdeligt lang tid siden, at det godt kunne være svært og mangelfuldt at arbejde virtuelt sammen. Sammenlignet med den fysiske oplevelse på et kontor eller i et mødelokale lod de digitale værktøjer meget tilbage at ønske. Teknikken drillede, billed- og lydkvaliteten var ikke i top, og der var mange klik hen til den ønskede handling, når man forsøgte at digitalisere arbejdsprocesserne.

Klip til 2021.

Accelereret af de globale erfaringer under covid-19 har de digitale samarbejdsplatforme fået et rygstød, der slet ikke tåler sammenligning med den udvikling, der ville have fundet sted uden de mange tvangsnedlukninger rundt omkring i verden. Det betyder, at samarbejdsplatformene i dag er spækket med funktionalitet og kvalitet

Teams er markedets bedste samarbejdsplatform

Skarpest i billedet står Microsoft Teams-platformen, som i TDC Erhverv-regi bliver suppleret af telefonibaserede værktøjer og et administrationsmodul, der er bygget direkte ind i platformen. Den samlede TDC Erhverv Teams-løsning er i dag så komplet, at den dækker enhver virksomheds fulde kommunikationsbehov.

“Tidligere håndterede vi videomøder i én kanal, kontaktcenter i en anden, receptionistfunktionalitet i en tredje, webinarafholdelse i en fjerde, projektstyring i en femte, mobiltelefoni i en sjette, almindelige telefoni i en syvende, og sådan kunne jeg blive ved. Med Microsoft Teams kan alle de forskellige kanaler samles i én platform med dyb integration til resten af værktøjskassen i Office. Det giver en voldsomt forbedret og meget mere simpel brugeroplevelse.”

"Derudover har Microsoft accelereret Teams-udviklingen under covid-19. Noget af den funktionalitet, der måske haltede lidt for bare et år siden, leverer i dag brugeroplevelser på et så højt professionelt niveau, at eksempelvis afholdelsen af webinarer eller onlinesalgspræsentationer i Teams reelt er et alternativ til fysiske møder."



Platforme til ethvert behov

Udover TDC Erhverv Teams leverer TDC Erhverv også TDC Erhverv One+, som samler telefoni, samarbejdsværktøjer og omstilling i én løsning. TDC Erhverv One+ kan frit sammensættes efter behov, så man eksempelvis kan vælge en ren mobilløsning eller kombinere den med kommunikation via PC-softphone og IP-telefoni.

Fælles for TDC Erhverv Teams og TDC Erhverv One+ er, at de understøtter et moderne arbejdsliv, hvor medarbejderne har mulighed for at arbejde fra forskellige steder, men stadig har brug for adgang til data og deres primære kommunikationsværktøjer.

Løsningerne understøtter også virksomheder, der har medarbejdere på forskellige lokationer eller i udlandet. Uanset hvor personerne i et team eller en afdeling befinder sig, er de altid forbundet via værktøjerne i de to kommunikationsplatforme.

Gode råd ved etablering af hjemmearbejdspladser

  • Husk, at det ikke kun er jeres hjemmearbejdspladser, der skal fungere hver dag. For de medarbejdere, der møder ind på et kontor, skal det også være en god oplevelse at komme på arbejde

  • Kig med friske øjne på, hvilke arbejdsopgaver der faktisk egner sig bedst til hjemmearbejde. Planlæg hjemmearbejde derefter i jeres respektive teams

  • Overvej, om nogle teams ex kan afholde de fleste møder på en fast ugedag på kontoret. På den måde kan flere medarbejdere få mulighed for at arbejde hjemmefra de andre dage

  • Lad jer ikke begrænse af geografi. Med hjemmearbejdspladser og virtuelle forbindelser kan I rekruttere og samarbejde med specialister overalt i verden

  • Overvej, hvilket setup – både teknisk, ergonomisk, sikkerhedsmæssigt og kommunikationsmæssigt – den hybride arbejdsplads kræver for jeres virksomhed

  • Overvej, hvad etablering af flere hjemmearbejdspladser kræver af jeres fysiske lokaler. Har I den rigtige sammensætning af mødefaciliteter, videofaciliteter, mobile arbejdsstationer, fordybelsesrum osv.?

Læs mere om de mange muligheder med hybride arbejdspladser.