Thy-Mors energi har gjort it til et centralt forretningsparameter

Gør virksomheden konkurrencedygtig med Skype for Business

Energiselskabet Thy-Mors Energi er ejet af 44.000 andelshavere – nemlig alle borgere i Thy-Mors-området, der er tilsluttet elforsyningsnettet. Derfor er det naturligt for Thy-Mors Energi at bidrage til lokalmiljøet og -udviklingen. Med en ambitiøs mission om bæredygtig udvikling gennem lokal involvering og medbestemmelse er det nødvendigt at gøre it og teknologi til et centralt forretningsparameter.

Og det er der flere grunde til.

For Thy-Mors Energi er teknologi både en vigtig spiller i forhold til at øge medarbejdernes effektivitet og sørge for, at selskabet er konkurrencedygtigt. Samtidig har de også erfaret, at når noget er nemt og måske endda sjovt at bruge, så er der større chance for, at medarbejderne tager det til sig og bruger det mere.

Læs mere om, hvordan du kan bruge Skype for Business i din virksomhed

Udfordring

Thy-Mors Energi har flere kørende teknikere, som besøger kunderne på daglig basis. Det er nødvendigt, at deres værktøjer og systemer fungerer – ellers kan kunderne ikke få den hjælp de har brug for.

“En af vores kørende teknikere havde problemer med sin Outlook og kunne ikke modtage mails.”

Sådan kunne en typisk problemstilling lyde. Og normalt ville det resultere i en halv spildt arbejdsdag, hvis teknikeren måtte afbryde sin planlagte rute for at køre til kontoret og få hjælp til at løse problemet.

Deling af større filer, som ikke kan sendes via mail, har også været blandt virksomhedens problemstillinger, som Thy-Mors Energi ønskede at finde en løsning på.

Løsning

Hos Thy-Mors Energi implementerede vi en Skype for Business-løsning med Office 365 integreret. På den måde kan it-supporter og tekniker nemlig dele skærm og finde en løsning på problemet, mens teknikeren stadig er på farten. De store filer deles via Microsoft OneDrive, så de ikke ligesom i “de gamle dage” fysisk skal sende en usb-pen til hinanden.

Derudover anvender Thy-Mors Energi Microsoft Planner og Microsoft Teams som projektstyringsværktøj til primært de kørende teknikere, som koordinerer opgaver på farten. Hele organisationen bruger Yammer som digital opslagstavle og til intern videndeling. Og Microsoft Surface Hub bruges, så medarbejderne nemt kan afholde virtuelle møder på tværs af lokationerne i Nykøbing Mors og Thisted.

“Jeg kan sidde på mit kontor i Nykøbing Mors og arbejde sammen med en kollega i Thisted, mens vi sammen redigerer en fil i realtid. Det er simpelthen fantastisk, at man kan det. Det er fedt at være med på beatet, og det er noget af det, der gør Thy-Mors Energi til en virkelig fantastisk arbejdsplads,”

Christian Lynge Elgaard, som er it-supporter i Thy-Mors Energi.