X

Hvad skal der stå i klagen

Hvad skal der stå i klagen?

Hænder på tastatur og mus.

Hvis du bruger formularerne på vores hjemmeside, guider de dig igennem, så vi får de informationer, vi skal have for at behande klagen.

Sender du i stedet et brev eller en e-mail, er der en række oplysninger, vi skal bruge for at sikre en hurtig behandling.

Hvilket kundeforhold klager du over

Først of fremmest skal vi vide, hvilket kundeforhold du klager over. For eksempel hvis du klager over et internetabonnement skal du oplyse det særlige 12-cifrede brugernummer. Klager du over dit telefonabonnement, er det telefonnummeret, vi har brug for.

Husk navn og adresse

Det er også vigtigt, at vi ved, hvem der klager, og hvordan vi kan kontakte klageren. Vi skal bruge navn og adresse samt gerne et telefonnummer, vi kan ringe til i tilfælde af yderligere spørgsmål. Det fremmer også en hurtig sagsbehandling.

Husk også at oplyse navn og adresse, hvis du sender en e-mail, da det er afgørende for, om vi i TDC kan hjælpe dig med dit problem.

Gem faktura når du køber ind i butikken

Hvis du ønsker at klage over noget, du har købt i TDC Butik, skal du i første omgang henvende dig i butikken, hvor du har købt varen. Her er det vigtigt, at du medbringer bonen. Sender du et brev, kan du med fordel vedlægge kopi af din faktura eller bon.

Du skal fortælle, hvad der er galt med varen eller ydelsen, og om du allerede har gjort noget for at få sagen ordnet - har du allerede talt med butik eller kundeservice?

Flere gode råd

Du kan også få gode råd om at skrive en klage på Forbrugerstyrelsens hjemmeside.