X

Hjælp

Købsvilkår for mindre erhvervsdrivende


Marts 2010.
Alle kontrakter indgås på dansk og følger dansk lovgivning.

Kontaktinformation
TDC A/S, Teglholmsgade 3, 2450 København SV
CVR-nr.: 14 77 39 08
E-mail: tdc@tdc.dk

1. Priser

Alle vores priser er i danske kroner eksklusiv. 25% moms. Levering er gratis og du betaler ikke kredit-kortgebyr.

2. Betaling

Du kan betale med de mest almindelige betalingskort. Hvis du betaler med Dankort eller kreditkort, skal du blot indtaste dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre ved bestillingen af produkter. Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer. Beløbet på din bestilling trækkes ikke fra din konto, før produkterne er afsendt fra vores lager.

Ved betaling med MasterCard, Eurocard eller Diners kommer beløbet automatisk på dit næste kontoudtog fra kortudstederen - på nøjagtig samme måde, som når du ellers anvender det pågældende kreditkort.

Du kan også vælge at betale med Danske Netbetaling og Nordea e-betaling. Det er nemt, og der er ud-førlig vejledning, hvis du vælger denne betalingsmåde. Ved Netbankoverførsel vælger du at betale forud.

3. Sikkerhed

Vi bruger sikkerhedsprotokollen SSL, som krypterer information mellem en Internet browser (kortindeha-veren) og en Internet server (forretningen). Det betyder, at de oplysninger, du afgiver ved betaling med Dankort eller kreditkort, beskyttes under overførelsen fra din computer videre til os. Som krypterings-form ved elektronisk handel er SSL almindeligt udbredt og betragtes som en meget sikker løsning.

 4. e-mærket -garanti for en sikker handel

Tdc.dk har modtaget e-mærket som et sikkert sted at handle. e-mærket er godkendt af e-handelsfonden og gives til internet-handelspladser, der sikrer forbrugere og erhvervsdrivende kvalitet og tryghed, når de handler på internettet.

E-handelsfonden er en uafhængig, non-profit organisation, stiftet af blandt andre Forbrugerrådet og IT-brancheforeningen med det formål at skabe tillid og tryghed hos forbrugere og virksomheder, der handler på internettet. e-handelsfonden opfordrer til, at erhvervsdrivende også på internettet udviser god skik og anvender sikre løsninger til betjening af kunder. e-mærket er en vigtig del af denne kvalitetssikring. E-mærket blev udstedt d. 13. februar 2001 og godkendelsen fornyes hvert år.

Læs mere om e-mærket
Verificer tdc.dk's e-mærke

5. Fortrolige oplysninger

Dine oplysninger - navn, adresse og e-mail - bliver transmitteret krypteret, når du sender dem til os. Det kan du se ved at der i internet browseren er en gul hængelås til stede. Vi bruger kun dine oplysninger til at sende dine produkter og informere dig, hvis uforudsete problemer med leveringen skulle opstå. Desu-den vil du efter en bestilling modtage en kvittering via e-mail.

Vi er en selvstændig online butik, der ikke giver dine oplysninger videre til andre. Vi opbevarer dine data sikkert, men ukrypteret. Du kan jf. personaledataloven få fuld indsigt i dine oplysninger. Oplysninger i forbindelse med dit køb opbevarer vi i 2 år for at sikre korrekt behandling ved eventuelle reklamationssa-ger. Læs mere om fortrolighedspolitik.

6. Levering

Vi leverer gratis med Post Danmark i hele Danmark - eksklusiv Grønland og Færøerne. Ekspedition og forsendelse betaler vi, når du handler online. Levering sker normalt indenfor 2-5 hverdage. Ved køb af mobiltelefoner med et mobilabonnement må påregnes en længere leveringstid.

7. Kvittering

Kvitteringen modtager du på e-mail umiddelbart efter, at TDC har modtaget din ordre. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, betalingsmetode, evt. leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte produkter. Aftaler om køb af produkter via tdc.dk, anses for endeligt indgået, når du har modtaget en ordrebekræftelse på e-mail.

8. Ordrebekræftelse

 I ordrebekræftelsen bekræftes at produkterne er sendt til dig, hvornår du kan forvente at få dem og at pengene er trukket fra din konto. Vi anbefaler, at du udskriver den efter modtagelsen da den skal fremvi-ses ved eventuel ombytning, fortrydelse eller reklamation for dit køb.

Aftaler om køb af produkter via tdc.dk, anses for endeligt indgået, når du har modtaget en ordrebekræftelse på e-mail.

9. Reklamationsret

Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret efter købelovens regler regnet fra varens modtagelse. For enkelte produkter er reklamationsperioden længere. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selv-følgelig at reklamationen er berettiget. Hærværk, misbrug eller lignende er ikke omfattet af reklamations-retten.

Reklamation skal forekomme inden rimelig tid og senest 2 måneder efter at fejlen er opdaget eller burde være opdaget.

Reklamation over mobiltelefoner med TDC mobilabonnement kan ske ved henvendelse i TDC Butik.

Ved indlevering af produkter, hvor angivne fejl/defekter ikke konstateres, eller skyldes egen installation af software/hardware, vil TDC opkræve et testgebyr på kr. 400,00 pr. time inkl. moms. Testgebyret be-regnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Hvis du har nogle spørgsmål i forbindelse med reklamationer, kan du henvende dig til TDC på tlf.nr.: 80 80 80 10.

9.a Indlevering af produkter til reparation i TDC Butik eller sendes til TDC i reklamationsperioden
Indleveres produktet i en TDC Butik skal e-mail kvittering samt evt. reklamationsbevis medbringes. Ind-sendes produktet bedes fejl og mangler oplyst. Du bedes vedlægge kopi af kvittering. Ved mobiltelefoner skal købsbevis også medsendes.

Ved indlevering af dit produkt til reparation til TDC, er det vigtigt at være opmærksom på nedenstående punkter. Der er blandt andet anført eksempler, der ikke er omfattet af reklamationsrettens betingelser.

9.b Tab af data
Det er vigtigt, du er opmærksom på, at alle dine data i mobiltelefonen kan gå tabt. Vi anbefaler derfor, at du laver en backup inden indlevering.

9.c Mobiltelefoner
Fugtskader, skyldes ofte temperatursvingninger i luft, hvorved fugt kan opstå inde i mobiltelefonen (kon-densering). Det er vanskeligt, at beskytte telefonen mod fugtskader/kondensskader. Fugtskader kan eksempelvis opstå en kold vinterdag, hvor man går fra kulde og ind i varmen. Hvis skaden på produk-tet ikke er dækket af reklamationsretten, opkræves et håndteringsgebyr på 299 kr. Disse fejl skyldes typisk stød/slag, forkert anvendelse eller som tidligere omtalt fugtskader.

Hvis skaden på dit produkt ikke er omfattet af reklamationsrettens betingelser, og reparation af skaden beløber sig til under 600 kr. inkl. moms, så bliver dit produkt repareret uden forudgående kontakt med dig. Hvis reparation af skaden beløber sig til mere end 600 kr. inkl. moms, vil du modtage et reparations-tilbud inden reparation.

Ved indsendelse til TDC skal produktet være forsvarligt emballeret. Skade som følge af mangelfuld em-ballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

Når TDC modtager det defekte produkt, sender vi en mail med ovenstående vilkår til accept. Reparatio-nen påbegyndes når accept er modtaget.

10. Abonnementer til mobiltelefoner

For alle abonnementer gælder en bindingsperiode på mindst 6 måneder. Ved køb af abonnementer beta-les prisen for abonnementet enten over din fastnetregning eller over en særskilt regning måneds- eller kvartalsvis, alt afhængig af det abonnement, du vælger.

Duét abonnementet er betinget af et fastnetabonnement hos TDC. Ønsker du at oprette et fastnetabon-nement hos TDC, kan du gøre det her på tdc.dk. Afmelding kan du ringe til vores Kundeservice på 80 80 80 10.

11. Forbehold

Aftaler om køb af produkter via tdc.dk, anses for endeligt indgået, når en medarbejder har behandlet ordren, og du har modtaget en ordrebekræftelse på e-mail. Der tages forbehold for trykfejl, prisfejl og udsolgte varer på tdc.dk. Tilbud gælder så længe lager haves. Onlinerabat-ten gives kun på abonnementer, hvor det er angivet.

Service & info


Nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og vær med i konkurrencen om at vinde en smartphone.

Tilmeld dig her


Spørgsmål og svar

Hjælp til spørgsmål om TDC's produkter og telekommunikation. Ofte stillede spørgsmål. Guides til opsætning.

Gå til Hjælp


Book et møde

Vi vil gerne hjælpe med rådgivning om netop din virksomheds it-behov. Besøg dit lokale erhvervscenter og få en snak med os, når det passer dig.

Book et møde